DESIGNED BY MIXWEBTEMPLATES

Marek. Posted in Aktualności

                                                                                                                                                                Warszawa, 13.06.2017 r.

KOMUNIKAT

z posiedzenia Zespołu do spraw statusu zawodowego pracowników oświaty

13 czerwca 2017 r. w Warszawie

Nie ma zgody Solidarności na te zmiany w ustawie Karta Nauczyciela, przedstawione do konsultacji w projekcie ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, które są niekorzystne dla środowiska, odbierają mu szereg uprawnień i godzą w jego żywotne interesy. Związek zaakceptuje tylko takie propozycje Ministerstwa Edukacji Narodowej, które korzystnie wpłyną na poprawę poziomu kształcenia, warunki pracy i sytuację materialną pracowników oświaty. 
            Przewodniczący Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” Ryszard Proksa oraz zastępcy przewodniczącego Henryk Ślusarski i Zbigniew Świerczek przedstawili ocenę i stanowisko Prezydium KSOiW w stosunku do projektu ustawy o finansowaniu zadań oświatowych na spotkaniu Zespołu do spraw statusu zawodowego pracowników oświaty w CPS „Dialog” w Warszawie. Szczegółowe stanowisko zawarte będzie w opinii Związku do ww. projektu i zostanie przedstawione na koniec czerwca br.

Marek. Posted in Aktualności

                   Warszawa, 07.06.2017 r.

Zmiany, jakie Ministerstwo Edukacji Narodowej planuje w oświacie, były przedmiotem dyskusji na spotkaniu Prezydium KSOiW. Głęboka analiza przedstawionego projektu ustawy o finansowaniu zadań oświatowych oraz zaproponowanych zmianach w ustawie Karta Nauczyciela pozwoliła na ich ocenę i przygotowanie stanowiska, które zostanie zaprezentowane 13 czerwca 2017 r. w CPS „Dialog” na spotkaniu Zespołu ds. statusu zawodowego pracowników oświaty. Poniżej przedstawiamy najważniejsze propozycje członków Prezydium.

Prezydium Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” pozytywnie ocenia kierunek zmian w finansowaniu szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez inne podmioty niż jednostki samorządu terytorialnego. Nadal brakuje zapisów o dofinansowaniu małych szkół, które pozwoli samorządom na ich utrzymanie i rozwój.

TOP